دسته‌بندی نشده

درباره Liv و 3F

Liv برند خاص و متعلق به بانوان است. هدف اصلی ما ایجاد انگیزه ی بیشتر و راحت ترکردن دوچرخه سواری برای بانوان است تا این ورزش به صورت عمده در بین فعالیت های ورزشی بانوان قرار گیرد. فرقی نمی کند توانایی دوچرخه سواری شما در چه حد است. Liv برای هر سطح و کاربردهای مختلف برای بانوان مدل مناسبی پیشنهاد می کند.

جاینت دوچرخه و لوازم جانبی طراحی شده برای بانوان را با نام تجاری Liv تولید می کند. تفاوت دوچرخه های Liv و Giant تنها در رنگ بندی و تزیینات آنها نیست بلکه دوچرخه های Liv تماما از ابتدا برای بانوان طراحی شده اند. لباس و لوازم جانبی هم کاملا با نیازهای بانوان تغییر یافته است.

معنی و مفهوم 3F چیست ؟

Function(عملکرد)، Form( طراحی)، Fit (اندازه)

فلسفه ای است که ما به دنبال کردن آن ، طراحی و تولید دوچرخه های بانوان را ادامه می دهیم.

 

فلسفه طراحی 3F

 

FIT .1

به دلیل تفاوت در فیزیک بدنی مردان و زنان از لحاظ تقسیم وزن و مرکز جرم، زاویه بندی و اندازه دوچرخه متفاوتی نسبت به مدل های مردانه مورد نیاز است.محل قرارگیري مرکز جرم خانم‌ها پایین‌تر از آقایان است و تمرکز نیرو براي خانم‌ها در قسمت پایین بدن می‌باشد، پس برای تمرکز جرم و تعادل باید نسبت به توپی تنه توزیع و تقسیم شود تا اتلاف انرژي کمتر و راحتی سواري و تعادل بهتری را داشته باشند.

 

تغییرات طراحی در دوچرخه هاي LIV

زاویه بدن: Liv در هر رشته و هر سطح دوچرخه سواری با تغییر هندسه تنه، زاویه بدن دوچرخه سوار را، با توجه به فیزیک بانوان و کارایی در آن رشته تنظیم می کند.

زاویه زین: طراحی زین با زاویه مناسب در هر مدل، امکان قرارگرفتن مرکز جرم بانوان را بر توپی تنه ی دوچرخه می دهد، در نتیجه اتلاف انرژی کاهش و راحتی سواری افزایش پیدا می کند.

زاویه پیشانی : این زاویه نسبت به نوع رشته و هماهنگ با زاویه بدن و زاویه زین طراحی می شود تا کنترل و راحتی سواری بیشتری حاصل شود.

طول کرپی: با توجه به سایز چرخ و انتقال وزن دوچرخه سوار بر توپی تنه انتخاب می شود و خستگی در دست ها و شانه را کاهش می دهد.

طول فرمان : مناسب با فیزیک بدن بانوان و کوچکتر بودن عرض شانه ها.

 

 

FORM .2

رنگ‌بندي و طراحی براي دوچرخه‌هاي  LIVدر سه رده  OFF ROAD،ON ROADو X ROAD، با لباس‌ها و لوازم جانبی  LIVهماهنگ هستند و این هماهنگی بانوان را به خرید این محصولات تشویق می کند.

 

FUNCTION .3

لایه‌گذاري بهینه شده تنه‌هاي کربن :  طراحی و روند ساخت و لایه گذاری بدنه های کربن Liv نسبت به فیزیک بدنی بانوان بهینه شده، به صورتی که نقاط متفاوتی ازمدل های آقایان تقویت می شود. این تفاوت در کیفیت سواری و کم کردن وزن تاثیر خواهد گذاشت.

 

قطعات محرکه: انتخاب سیم دنده و لوازم دوچرخه، همه با در نظر گرفتن اندازه و نسبت دنده های مناسب برای بانوان صورت می گیرد.

 

زین : زین Liv در دو رده Forward  و Upright با تکنولوژی Particle Flow بر روی دوچرخه های Liv نصب شده است که بهترین زین موجود برای بانوان در هر رده می باشد.

یکی از اهداف فلسفه 3F در طراحی دوچرخه رسیدن به بهترین زاویه و شکل قرارگیری دوچرخه سوار برای مدل های مختلف می باشد. برای مثال دوچرخه AVOW دوچرخه سوار را در زاویه 30 درجه قرار می دهد تا حالت آیرودینامیکی بالایی داشته باشد.

در طرف دیگر دوچرخه Suede با زاویه 80  درجه راحت ترین و ساده ترین حالت سواری را فراهم می کند. هر مدل با توجه به کاربرد آن طراحی می شود تا زاویه و شکل قرارگیری مناسب بدن با آن رشته و کاربرد را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید